Toyota Yaris 2014


Loading the player...

Az új, 2014-es Yaris bemutatása fontos fejezet a Toyota Motor Europe történetében. Az új AYGO modellel megkezdett trendet folytatva az új Yaris is feltűnőbb stílusjegyeket hordoz, melyek erősebben hatnak az érzelmekre, ugyanakkor nem csorbítják az eredeti modell racionális értékeit, például a praktikus térkihasználást vagy a tartósságot.

Az utastérben néhány jelentős változást figyelhetünk meg, amelyek célja a vezetési élmény és az utasok komfortérzetének fokozása. Ugyanakkor az új Yaris működése is kifinomultabbá vált, mivel a mérnökök nagymértékben tökéletesítették az autó rugózási komfortját és hangszigetelését, továbbá irányíthatóságát és vezetési élményét. A Yaris továbbra is 1,0 és 1,33 literes benzinmotorokkal, egy 1,4 literes D-4D dízel erőforrással, valamint hibrid hajtással rendelhető; ez utóbbi ma már majdnem az eladások egyharmadát teszi ki.


Vezetési élmény

Az ügyfelektől kapott visszajelzéseket figyelembe véve az új, 2014-es Yaris rugózási komfortját és vezethetőségét minden részletre kiterjedően javították, külön figyelmet szentelve a nem kívánatos zajok és rezgések csillapításának. Az új Yaris felső és alsó karosszériaszerkezete egyaránt merevebb lett, ennek köszönhetően a jármű közvetlenebb, lineáris módon reagál a vezető kormány-parancsaira.

A hátsó felfüggesztést is újratervezték. Új, merevebb torziós hidat, lágyabb csavarrugókkal és új, hosszú, poliuretán berugózás ütközőkkel. Mindez jobb rugózási komfort mellett optimális határon belül tartja a karosszéria oldaldőlését, továbbá javítja az első és hátsó kerekek tapadásának arányát. Az első felfüggesztésnél szintén lágyabb rugókat alkalmaztak, ami javítja a rugózási komfortot. Mindezen túlmenően az első és hátsó lengéscsillapítókban alkalmazott, új szelep technológia nem engedi, hogy az útfelületen ébredő rezgések átterjedjenek a karosszériára. Végezetül az elektromos szervokormány új vezérlő szoftverjének programozása során figyelembe vették a merevebb karosszéria és tökéletesített futómű jellemzőit, így számottevően javult a kormányérzet és a közvetlenség.


Hajtásláncok

A 2014-es Yaris továbbra is négyféle (két benzines, egy dízel és egy hibrid) hajtáslánccal rendelhető. Az utóbbi, amely már most is az eladások egyharmadát teszi ki, immár teljesíti az Euro6-os emissziós normát, míg CO2-kibocsátása a különböző módosításoknak köszönhetően a korábbi 79-ről 75 g/km-re csökkent. A kivételesen takarékos (kevesebb mint 3,3 l/100km átlagfogyasztás) és tiszta üzemű hajtáslánc egyedülálló értékekkel gazdagította a B-szegmenst. A hibrid Yaris kivételesen csendes, kényelmes és könnyen vezethető, különösen városi környezetben, ahol az autó képes tisztán elektromos üzemben, vagy benzinmotorját csak korlátozott mértékben használva közlekedni. Az automatikus sebességváltó rángatás nélküli, különlegesen finom vezethetőséget biztosít.

Az 1,33 literes benzinmotor és az 1,4 literes dízelmotor másodlagos módosításokon esett át, amelyek a zajok és rezgések csillapítását szolgálták. Ezek közé tartozik a motorkitámasztó rúd alkalmazása, illetve a kipufogórendszer jobb szigetelése.

A legkisebb, egyliteres benzin motor alapvető módosításokon esett át, melyek a teljesítmény növelését, a károsanyag-kibocsátás csökkentését, valamint a zaj- és rezgésszint mérséklését célozták. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási norma előírásaival összhangban a motor termikus hatásfoka meghaladja a 37 százalékot, ami kiemelkedően jó értéknek számít a tömeggyártású benzinmotorok körében.
Annak érdekében, hogy változatlan teljesítmény mellett továbbcsökkenthessék a legkisebb Yaris erőforrás üzemanyag-fogyasztását, a mérnökök 11,5:1-re növelték a sűrítési viszonyt és áttervezték át a szívónyílásokat, dugattyúkat is.


galéria

Toyota Yaris 2014

vissza az oldal tetejére